Ce tendințe aduce anul 2022 în domeniul ambalării?

Vânzarile online au crescut semnificativ în ultimii ani, iar acest trend ascendent se menține și va înregistra și în următorii ani aceeași tendință. Această creștere galopantă a comerțului online, atrage după sine creșterea industriilor conexe, așa cum este cea a ambalajelor. La nivel global, piața ambalajelor e-commerce a fost estimată la cca. 30 mld. $ în 2022, iar specialiștii se așteaptă ca până în anul 2025 aceasta să crească cu minim 50%. Într-un astfel de context, este normal să se creeze un mediu concurențial, în care producătorii și distribuitorii de produse de ambalare, trebuie să se adapteze și să inoveze pentru a deservi nevoile și cerințele clienților din mediul online.

 

În acest articol nu vom dicuta nici despre rezoluții de început de an și nici nu îți vom da sfaturi. Vrem să îți vorbim despre tendințele care vor contura industria ambalajelor în acest an.

 

Ambalajele eco-fiendly

Interesul pentru ecologie și reducerea impactului asupra mediului reprezintă un subiect prezent din ce în ce mai mult, în toate domeniile de activitate.  Vocea ecologiștilor și a forurilor care pledează pentru protecția mediului înconjurător este din ce în ce mai puternică. Și cum industria ambalajelor este în continuă creștere, aceasta a intrat în vizorul ONG-urilor, care cer reducerea produselor de ambalare cu potențial de poluare și renunțarea la tehnologiile cu impact negativ asupra mediului. Nu doar producătorii caută să reducă ambalajele poluante, ci și consumatorii încep să conștientizeze această tendință și să opteze pentru produse biodegradabile și reciclabile. Cererea de ambalaje care au impact mic asupra mediului înconjurător a crescut simțitor în ultima perioadă și se întrevede o creștere și mai mare începând cu anul 2022. Tot mai multe companii mari încep tranziția către materiale de ambalare complementare celor utilizate până acum, cumpărând sau dezvoltând tehnologii de producție care să le permit să producă ambalaje eco-fiendly—hârtie kraft/maro — folosită la producerea de cutii din carton, înlocuirea foliilor pcv autocolante cu hârtie autoadezivă – etichete, folosirea de pungi și plicuri din hârtiemateriale de protecție din hârtie, folosite pe post de ambalaj exterior, sau materiale de umplutură din fibră naturală, astfel fulgii din polistiren sunt înlocuiți cu hârtie de umplutură sau lână din lemn. De exemplu, folia cu bule este un material prietenos cu mediul înconjurător, deoarece poate fi reutilizată în repetate rânduri. În practică, dacă folia își păstrează integritatea bulelor după ce este despachetată, ea poate fi refolosită în același scop. O folie cu bule este considerată refolosibilă, dacă își păstrează 80-90% din bulele de aer intacte. Astfel, e lesne de înțeles, de ce folia cu bule este un produs considerat eco-friendly și reciclabil.

Această tendință de schimbare din domeniul ambalajelor este dictată nu numai de rațiunile ce țin de protejarea mediului înconjurător, ci și de motive economice. Majoritatea statelor lumii au adoptat această perspectivă ecologistă și au luat inițiative de majorare e taxelor pentru ambalajele fabricate din materiale reciclabile în proporție mai mică de 30%. Astfel, în unele cazuri este mai ieftin pentru companii să producă ambalaje din materiale reciclabile. Această direcție se va resimți și în cee ace privește ambalajele fabricate din plastic, producătorii căutând deja alternative mai prietenoase cu mediul, așa cum este plasticul biodegradabil.

 

Ambalajele pentru e-commerce

 

Comerțul online este, în acest moment pe un trend ascendent, iar acest lucru aduce o provocare companiilor, care trebuie să găsească calea de a oferi o experiență pozitivă clienților lor.

Industria ambalajelor s-a transformat dintr-o industrie statică, într-una dinamică, capabilă să asigure o relație optimă pentru distribuția către firmele consumatoare de astfel de produse.

În această epocă a globalizării comerțului, produsele circulă pe distanțe foarte mari, traversând lumea dintr-un capăt în altul. Pentru a optimiza transportul și a asigura un profit cât mai mare, comercianții au început să ceară soluții de ambalare cât mai compacte și adaptabile noii realități. Dimensiunea coletelor a fost mult redusă, tocmai pentru a obține costuri mici de transport – coletele mici ocupă puțin spațiu și au greutate redusă, ceea ce asigură transport mai ieftin decât în trecut. De asemenea, circulația mărfurilor se poate realiza astăzi mult mai rapid, tocmai pentru că marfurile transportate pot fi manipulate mult mai ușor, iar acest lucru se datorează optimizării procesului de ambalare.

Benzi adezive personalizate, plicuri pentru curierat sau plicuri anti-șoc, materiale de protecție precum folie cu bule sunt doar cateva exemple de ambalaje e-commerce. Extrem de populare sunt cutiile customizate la dimensiunea cerută de client sau plicurile din folie cu bule.

 

Ambalajele personalizate

Componenta de marketing joacă un rol important în dezvoltarea oricărui business. Companiile aflate la început de drum sau cele deja consacrate, vor încerca, în acest mediu tot mai concurențial, să își facă brandul vizibil.

Personalizare ambalajelor prin tipărire era până nu demult accesibilă doar companiilor mari. Imprimarea ambalajelor, în special a cutiilor din carton, se face, în mod tradițional, în tipografii sau fabrici, care folosesc metoda consacrată a tiparului flexografic. Acesta presupune imprimarea unor tiraje mari, ceea ce înseamnă costuri inaccesibile pentru o companie mică.

În 2022 imprimarea digitală va lua locul tiparului flexo, deoarece aceasta permite personalizarea unor tiraje mici, ceea ce o face soluția ideală pentru businessurile aflate la început de drum.

 

Ambalajele flexibile

Companiile e-commerce caută soluții de ambalare ieftine, ușor de transportat și depozitat, care să le permită utilizarea pentru colete cu forme neregulate, colete cu dimensiuni atipice, astfel încât sa poată pregăti și transporta comenzile simplu și rapid. Flexibilitatea și adaptabilitatea sunt două caracteristci ale ambalajelor din ziua e azi. Extrem de populare au devenit plicurile antisoc, plicurile pentru curierat, foliile de împachetat—fie că vorbim de folie cu bule sau folie stretch.

 

Ambalajele inteligente

Pentru că deja am pășit în 2022, încheiem acest articol cu ultimul trend – acela al ambalajelor inteligente. Oricât de futurist ar suna, acest tip de ambalare a căpătat deja proporții și se previzionează că va cuceri și mai mult teren. Deși ambalarea inteligentă este într-un stadiu incipient, companiile caută să își dezvolte tehnologii care să permită producția la scară largă. Specialiștii previzionează că în 3-4 ani acest segment al industriei de ambalaje, va atinge 59 mld. $.

Totuși ce întelegem prin ambalaje inteligente? Ambalarea inteligentă se referă la utilizarea de tehnologie de ultimă oră, care oferă acces consumatorului la informații despre produs și despre brandul/compania care le comercializează. În sens invers, acest tip de ambalaj va ajunge să ofere și companiei producătoare, informații legate de consumator, șibpiața de desfacere, putând astfel să ofere experiență personalizată clientului.

 

Rămâneți la curent cu tendințele din domeniul ambalării, asfel încât să puteți avea un avantaj în fața concurenților dumneavoastră și să asigurați o experiență excelentă clienților.

 


Spune-ți parerea

Articole asemanatoare


Despre Cartonescu

Cartonescu este un magazin online dedicat ambalejelor și produselor destinate pregătirii și împachetarii coletelor. Cand spui Cutii de carton, exprimi forma tradițională de ambalare de pretutindeni. Cartonescu isi doreste ca atunci când un consumator îi vizitează magazinul online, sa gaseasca Soluția 360 pentru afacerea sa.


Apariția cartonului ondulat

Pun pariu că nu faci nici o legătură între o palarie și cartonul ondulat. Asta pentru că puțini știu că acest material a fost inventat în secolul al nouăsprezecelea cu un cu totul alt scop, decât cel pentru care este folosit azi, acela al întăririi vârfului pălăriilor. Azi, mai mult de jumătate din bunurile produse din întreaga lume, sunt ambalate și livrate în cutii din carton ondulat. Prima asociere pe care o faci chiar tu, atunci când te gândești la ambalare, este cu o cutie din carton, devenită modalitatea consacrată de protecție, transport și depozitare pentru mărfurile de pretutindeni.


TIPS & TRICKS - ambalarea smart de BLACK FRIDAY

Este acea perioadă din an în care comercianții lansează pe piață oferte speciale și reducerile cele mai mari din an. O veste bună pentru clienți, dar multă muncă pentru comercianți, care trebuie să se asigure că sunt la înălțimea promoțiilor pe care le lansează. De Black Friday se înregistrează cifre record în vânzări, dar și creșteri accelerate ale consumului de ambalaje.

Nu uita că indiferent de calitatea produselor tale, ambalarea corectă poate să facă de multe ori diferența, mai ales dacă tipul de business pe care îl practici este unul online.

Un ambalaj ales corect = costuri reduse = costuri generale de pregătire mici = costuri de transport mici = clienți fericiți, deci mai multe vânzări pentru tine.